Wednesday, May 16, 2012

Sekadar Titipan untuk Kita Bersama

Assalamualaikum semua.
Sahabat yang di muliakan kerana ALLAH , saye ade terjumpe sesuatu while reading buku yang sangat memberi kekuatan hati & akal untuk berfikir. 

Disebut , kerja yang ITQAN. Apa itu kerja yang ITQAN? Itqan means elok.
  •  Sesungguhnya ALLAH menyukai jika seseorang daripada kamu yang melakukan kerjanya dengan ITQAN (elok)
Riwayat al-Baihaqi 
Credited to: Islamic-quotes :)


Sahabat , kehidupan kita adalah untuk mengabdikan diri kepada-Nya. Hidup ini adalah ibadah. Untuk sahabat-sahabat yang sedang melalui semester akhir di tahun akhir macam saye , mesti banyak bende kene buatkan.    FYP , assignment yang berderet-deret tunggu turn , presentation & macam-macam. Jadi , niatkan segalanye Lillahi Ta'ala. Insya'ALLAH mudah-mudahan ALLAH mempermudahkan & di berkati. But , satu je , jangan mengeluh jangan berputus asa. Dan yang penting sekali , hormat lecturers yang mengajar kita. Kita dulu sering di ajar untuk homat guru , tapi bila dah kat Universiti kenapa makin tinggi kadar kurang kehormatan kita pada lecturer kita? Lecturer pun guru kan :) #Untuk renungan Bersama

Btw , Happy Teacher's Day untuk semua Guru-guru & Pensyarah-pensyarah dari Tadika , Sekolah Kebangsaan Melayu Raya , SMK Dato' Mohd. Yunos Sulaiman, Kolej Matrikulasi Pulau Pinang & Universiti Malaysia Perlis. TERIMA KASIH CIKGU. Jasamu dikenang.

Sincerely ,
Hafeezah Azman


No comments: